Suomen kätilöliitto logo
Finlands Barnmorskeförbund ry
The Federation of Finnish Midwives

Kätilöpäivät 2021

Kätilöpäivät® 2021 teemana on Kätilöiden kohtaamisia. Koulutuspäivän tavoitteena on lisätä kätilöiden tietoja ja taitoja kohtaamisesta, eettiset näkökulmat huomioiden arkipäivän kohtaamisessa, eri-ikäisten naisten ja perheiden kanssa.
Sitovat ilmoittautumiset 25/04/2021 mennessä.

Kätilöpäivät ovat vain jäsenille ja kutsuvieraille tarkoitettu koulutustapahtuma, joka palvelee Liiton keskeistä tarkoitusperää, jäsenten ammattitaidon ja yhteenkuuluvuuden tunteen lisäämistä.

Kätilöpäivät® 2021 teemana on Kätilöiden kohtaamisia. Koulutuspäivän tavoitteena on lisätä kätilöiden tietoja ja taitoja kohtaamisesta, eettiset näkökulmat huomioiden arkipäivän kohtaamisessa, eri-ikäisten naisten ja perheiden kanssa.

Vuoden kätilö julkistetaan Kätilöpäivillä ja palkitaan stipendillä, lahjalla ja kunniakirjalla.

Kätilöliiton kannanotto julkistetaan Kätilöpäivillä.

Kätilöpäivät järjestetään vuonna 2021, jatkossa Kätilöpäivät järjestetään joka toinen vuosi 2021, 2023, 2025… (vuosikokouksen päätös 2018).

Kätilöpäivien ohjelma

8.00–9.00 AAMUPALA JA ILMOITTAUTUMINEN

9.00–9.05 Tervetuloa koulutuspäivään, Katriina Bildjuschkin ja Mariette Pontán, Suomen Kätilöliitto – Finlands Barnmorskeförbund ry

9.05–09.45 Alkio- ja sikiödiagnostiikka eettisestä näkökulmasta Laura Tanner, Sikiölääketieteen keskuksen genetiikan palveluiden osastonylilääkäri, Dos.

09.45–10.00 Kätilöliiton kannanotto ja vuoden kätilö

10.00–10.15 Posterivartti

10.15–10.30 TAUKO

10.30–11.00 Naistentauteihin ja synnytyksiin liittyvät potilasvahinkoilmoitukset Maiju Welling, potilasturvallisuuslääkäri, LT

11.00–11.45 Vanhemmuuden uupumuksen varhainen tunnistaminen ja ennaltaehkäisy Matilda Sorkkila, Hyvinvoinnin psykologian dosentti, tutkijatohtori

11.45–13.15 LOUNAS ja tutustuminen näyttelyyn

13.15–14.00 Rinnakkaisohjelma A Hormonikorvaushoitoon liittyvä syöpäriski Annika Auranen, gynekologisiin syöpiin erikoistunut naistentautien ja synnytysten el, Dos.

13.15–14.00 Rinnakkaisohjelma B Ahdistuneen asiakkaan kohtaaminen Tiina Taka-Eilola, LT, psykiatriaan erikoistuva lääkäri

14.00–14.15 TAUKO

14.15–15.00 Rinnakkaisohjelma C Vastasyntyneen aineenvaihduntatautien seulonta Suomessa, Harri Niinikoski, lastentautien el, lastenendokrinologi, Dos.

14.15–15.00 Rinnakkaisohjelma D Endometrioosi – milloin leikkaus on tarpeellinen, Päivi Härkki, naistentautien ja synnytysten el

15.00–15.30 KAHVIT

15.30–16.00 Kun on tehty väärin, siitä pitää oppia Marina Kinnunen, sh, KTT, sairaanhoitopiirin johtaja

16.00–17.30 Erilaiset käytännöt kätilön työssä Suomessa – vuorovaikutteinen keskustelu

Kätilöliitto pidättää oikeuden muutoksiin.

Koulutuksen hinnat

Normaalihinta 119

Alennettu hinta, 69 € (Työtön jäsen, äitiys- tai hoitovapaalla oleva jäsen, kokopäiväinen opiskelija, eläkkeellä oleva jäsen, varusmiespalveluksessa oleva jäsen)

Ryhmähinta
476 € Normaalihinnalla osallistuvat (5 osallistujaa neljän hinnalla)
276 € Alennetulla hinnalla osallistuvat (5 osallistujaa neljän hinnalla)

Osallistumisen peruutusehdot

Mikäli osallistuminen peruutetaan vähintään 14 päivää ennen tapahtuman alkua, veloitamme toimistokuluina 15 % + alv 24 % osallistumismaksusta. Tämän jälkeen osallistumismaksu veloitetaan täysimääräisenä. Peruutus tulee tehdä kirjallisesti (sähköpostikin käy). Osallistumisoikeus on mahdollista siirtää toiselle henkilölle, vaihdoksesta tulee ilmoittaa ennen koulutuspäiviä Kätilöliiton toimistoon.

Jaa somessa:

Sähköposti