Samma länk till den finsk- och svenskspråkiga ansökan.

• Pensionär
  • Heltidsstuderande i fortsatta studier
  • Biståndsarbetare
  • Studerandemedlem
    (i barnmorskestudier, oberoende av möjliga tidigare studier)
  • Arbetstagare
  • Mödra- eller vårdledig
  • arbetslös
  • i militärtjänstgöring

Studerandemedlemskapet avslutas vid anmält slutdatum, så till ordinariemedlem bör du ansöka med ny medlemsansökan.

Befriade från medlemsavgift är Barnmorskeförbundets och föreningarnas hedersmedlemmar, barnmorskestuderande i grundutbildning, medlemmar som är i missions- och biståndsarbete, samt medlemmar som gör militärtjänstgöring.

Utförd barnmorskeexamen och som medlem i Barnmorskeförbundet har du rätt att bära Finlands Barnmorskeförbunds blåa medlemsmärke och det Nordiska Livets träd-barnmorskemärke.

Bli medlem: Medlemsavgift

• Ordinarie medlemmar 55€
  • Nedsatt medlemsavgift 28€

Mödra- vård- eller familjeledig; arbetslös; pensionärsmedlemmar.

Då du blir medlem i Barnmorskeförbundet, så väljer du en lokalförening, du vill höra till. Via Barnmorskeföreningen är du medlem i Barnmorskeförbundet. Det finns 16 barnmorskeföreningar i vårt land, och lokalföreningarna ordnar olika aktiviteter, allt från utbildningar till olika evenemang.

Befriade från medlemsavgift är Barnmorskeförbundets och föreningarnas hedersmedlemmar, barnmorskestuderande i grundutbildning, medlemmar som är i missions- och biståndsarbete samt medlemmar som gör militärtjänstgöring.

Avgiften betalas enligt medlemsstatus på förfallodagen (31.1.). Ifall grunden för din medlemsavgift har förändrats men inte har beaktats i bifogade räkning, var vänlig och kontakta Barnmorskeförbundets kansli per e-post

jasenasiat (at) suomenkatiloliitto.fi

Ändra inte själv summan på räkningen!

Genom att betala medlemsavgift får du, förutom tidningen Tidskrift för Barnmorskor, möjlighet att till medlemspris delta i utbildningar arrangerade av Barnmorskeförbundet samt även möjlighet att ansöka om bidrag och stipendier. Genom Barnmorskeförbundet är du med i Nordiska Jordemorförbundet (NJF), Internationella Barnmorskeförbundet (ICM) och det Europeiska Barnmorskeförbundet (EMA).