Tidskrift för Barnmorskor söker ordinarie barnmorskeskribent till de svenskspråkiga sidorna

Tidskrift för Barnmorskor publiceras sex gånger per år. I varje nummer finns fyra sidor svenskspråkigt innehåll, som du ansvarar för. Du är medlem i tidningens redaktion och deltar i planeringen av Tidskrift för Barnmorskor. Redaktionen sam­manträder 3-4 gånger per år, i huvudsak på distans.

Vi önskar att du har inspiration att skriva och ha goda kunskaper i svenska. Vi förutsätter ett journalistiskt förhållningssätt till skrivandet, hantering av tidsplaner, god samarbetsförmåga och engagemang. Ett brett nätverk inom barnmorske- och hälsovårdsbranschen ses som en fördel.

För de artiklar du skriver, möten och eventuella översättning­ar, får du ersättning enligt Barnmorskeförbundets riktlinjer.

Skicka din fritt formulerade ansökan med merit­förteckning senast 17.5.2024 till Barnmorskeförbundets styrelse på adressen: [email protected]

Tilläggsinformation:

Tidskrift för Barnmorskors chefredaktör