Kansainväliset asiat

Pohjoismainen kätilökongressi 2022

Congress of the Nordic Federation of Midwives 2022 Helsinki Midwives promoting sexual and reproductive health and rights Suomen Kätilöliitto ry järjestää vuonna 2022 Pohjoismaisen kätilökongressin Helsingissä. Lue lisää kongressin kotisivuilta.

Turvallinen abortti on ihmisoikeus

Suomen Kätilöliitto on allekirjoittanut yhdessä yli sadan muun organisaation kanssa Yhdysvaltain korkeimman oikeuden päätöksen johdosta lausunnon turvallisen ja laillisen abortin takaamiseksi. Raskaudenkeskeytys on olennainen osa seksuaaliterveyspalveluita. Oikeus turvalliseen aborttiin on

WHO-ICN-ICM TRIAD Meeting lausunto

9th WHO-ICN-ICM TRIAD Meeting pidettiin 9.-11.5. Sen lopputulemana julkaistiin lausunto, joka kiinnittää huomiota mm. terveydenhuollon palveluiden saatavuuteen ja kätilöiden ja sairaanhoitajien työolojen parantamiseen, riittäviin resursseihin ja palkkaukseen panostamiseen, koulutuksen ja