Suomen kätilöliitto logo
The Federation of Finnish Midwives

Kansainväliset asiat

Pohjoismainen kätilökongressi 2022

Congress of the Nordic Federation of Midwives 2022 Helsinki Midwives promoting sexual and reproductive health and rights Suomen Kätilöliitto ry järjestää vuonna 2022 Pohjoismaisen kätilökongressin Helsingissä. Lue lisää kongressin kotisivuilta.

WHO webinaareja marraskuussa

Maailman terveysjärjestö WHO järjestää avoimia webinaareja marraskuun aikana. Webinaarien kieli englanti. Ohjeita ilmoittautumiseen löydät täältä.   Live learning webinars on Climate Change for Health. Date: 15 November 2021,  3:00-4.15 PM

Pohjoismaisen Kätilöliiton kannanotto 2018

Kotisivu-uudistuksen myötä Pohjoismaisen Kätilöliiton kannanotto 2018 kätilöiden tärkeästä roolista äitien ja lasten hyvinvoinnin edistämisessä oli kadonnut. Nyt se uudelleen nostettuna Kätilöliiton sivuille. Pohjoismaista kätilötyötä arvostetaan maailmanlaajuisesti ja Pohjoismainen Kätilöliitto peräänkuuluttaa

The State of the World’s Midwifery 2021

State of the World’s Midwifery 2021 (SoWM) kyselyn aineiston ovat keränneet  yhteistyössä Maailman terveysjärjestö WHO, YK:n väestörahasto UNFPA ja Kansainvälinen Kätilöliitto ICM. Kyselyn tulokset vahvistavat kätilöiden asemaa yhtenä tärkeimmistä seksuaali-

Kansainvälinen kätilöpäivä 2021

Kansainvälistä kätilöpäivää juhlitaan 5.5.2021. Kansainvälisen kätilöliiton teema on: Follow the data, invest in midwives Voit lukea lisää täältä.   Kansainvälisen kätilöliiton puheenjohtajan Franka Cadéen tervehdyksen näet täältä.

Materiaalia työn tueksi

The Lancet: Midwifery matters ”more than ever” The Lancet lehdessä julkaistiin 23.6.2014 sarja artikkeleita koskien kätilötyötä. Artikkelisarja löytyy vapaasti saatavan osoitteessa: www.thelancet.com/series/midwifery   WHO:n uudet hoitosuositukset 2018 WHO recommendations: Intrapartum