Suomen Kätilöliitto hakee päätoimittajaa Kätilölehdelle

Kätilölehti etsii päätoimittajaa osa-aikaiseen työsuhteeseen 1.7.2022 alkaen.

Katsomme eduksi vahvan journalistisen osaamisen, kätilötyön ja terveysalan tuntemuksen sekä hyvät kirjoitus- ja vuorovaikutustaidot. Lisäksi arvostamme innostunutta otetta painetun lehden ja digitaalisen julkaisun kehittämiseen ja uudistamiseen.

Päätoimittajan tehtäviin kuuluu lehden sisällön ideoiminen yhdessä toimitusneuvoston kanssa, artikkeleiden kirjoittaminen, muiden kirjoittajien tekstien editointi ja kuvituksen hankkiminen sekä yhteistyö Kätilöliiton hallituksen kanssa. Lisäksi päätoimittaja vastaa lehden ilmoitushankinnasta ja hoitaa yhteydet eri sidosryhmiin. Painetun ja digitaalisen lehden taiton osaaminen katsotaan eduksi.

Kätilölehti – Tidskrift för Barnmorskor on kuusi kertaa vuodessa ilmestyvä kaksikielinen alalla työskenteleville ja alaa opiskeleville tarkoitettu ammattilehti. Lehdessä julkaistaan kätilötyön osaamisalueita käsitteleviä artikkeleita ja tiedotetaan jäsenistölle Kätilöliiton ja yhdistysten toiminnasta ja tapahtumista. Kätilölehteä julkaisee Suomen Kätilöliitto – Finlands Barnmorskeförbund ry.

Lisätietoa päätoimittajan tehtävästä antaa Suomen Kätilöliiton puheenjohtaja Päivi Oinonen, p. 045 664 0000. Hakemukset ansioluetteloineen tulee lähettää 2.5 mennessä osoitteeseen puheenjohtaja (at) suomenkatiloliitto.fi.

Kätilölehti 2/2022