Kätilöliiton joulukuun blogi

Täällä pohjoisessa lumihuntu peittää maan, ja joulun aika siintää jo monen mielessä.

Olen kiitollinen niistä vuosista, jotka olen saanut olla mukana Kätilöliiton hallituksen toiminnassa. Yhdessä tekeminen on ja tulee olemaan osa minua. Kätilöliiton hallituksessa olen saanut olla mukana meidän kaikkien kätilöiden yhteisellä asialla. Uusi hallitus aloittaa ensi vuonna. Hallituksessa on upeita, hienoja kätilöitä, jotka tulevat tekemään hyvää työtä meidän kaikkien hyväksi.

Jatkossa Pohjois-Pohjanmaan Kätilöt tulevat olemaan aktiivisia tuomaan oman alueemme asioita esille Kätilöliiton hallituksen suuntaan, jotta alueemme ajankohtaiset asiat tulevat myös Liiton hallituksen tietoon. Kannustan myös muita yhdistyksiä toimimaan samoin. Kätilöliittoa ei olisi ilman yhdistyksiä.

Ensi vuonna Liiton koulutukset tulevat ainakin alkuvuoden osalta olemaan Webinaareja. Toivonkin, että tuotte näitä työnantajille julki, työnantajan täydennyskoulutusvelvoite ei poistu mihinkään koronan vuoksi.

Korona poikkeusoloineen on myllertänyt kaikki vuoden 2020 suunnitelmat. Kätilöinä olemme kokeneet tämän sekä arkielämässä, että työssä.

Toivon teille kaikille rauhaa, iloa ja lämpöä joulunaikaan. Tänä vuonna joulua vietetään varmaankin pienissä piireissä, mutta ystäviä ja rakkaita, joita emme voi tavata, voimme muistaa monin muin tavoin, esimerkiksi vanhanaikaisella joulukortilla.

Peace, Love ja kätilöhenkeä vuoteen 2021

kätilö Anitta Nykyri